کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1402-04-28

تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضدآفتاب

امتیاز بدهید

لوسیون ضدآفتاب >> شاید باور کردن این موضوع که بیش از 70 درصد سرطان‌های پوستی با خرید و استفاده یک ضد آفتاب ساده قابل پیشگیری بوده‌اند، برایتان باور کردنی نباشد. بله به همین سادگی می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کنید. اما شاید از خود بپرسید که چه نوع ضد آفتابی بخرم؟ کدام ضد آفتاب برای پوست من مناسب‌تر است؟ الان برای پوست من لوسیون ضدآفتاب بهتر است یا کرم ضد آفتاب؟

چند کلمه حرف حساب در مورد آفتاب و ضد آفتاب

همان‌طور که می‌دانید تابش مستقیم نور خورشید به پوست صورت و بدن مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض آفتاب، برای افزایش تولید ویتامین D ضروری است. این ویتامین در بدن سبب جذب بهتر کلسیم برای افزایش استحکام استخوان ها می‌شود.
ولی تابش مکرر اشعه‌های نور خورشید به پوست معایبی نیز دارد؛ در ساعاتی که تابش به بیشترین حد خود می‌رسد(حدود 10 صبح تا 2 بعد از ظهر)، بافت پوست آسیب می‌بیند و اثر مخرب نور خورشید سبب بروز زودرس علائم پیری از جمله آفتاب سوختگی، چین و چروک، لک و تیرگی و در موارد شدید‌تر حتی موجب بروز سرطان پوست خواهد شد.

اما باید توجه کنید که در صورت مراقبت و محافظت از پوست، جای نگرانی چندانی وجود ندارد. امروزه راهکارهای زیادی برای محافظت از سلامت پوست و پیشگیری از آسیب‌های اشعه‌های مضر نور خورشید به پوست وجود دارد که یکی از ساده‌ترین روش‌های محافظتی، استفاده صحیح و اصولی از یک ضد آفتاب با کیفیت و متناسب با نوع پوست است.

به دلیل اینکه امروزه محصولات ضد آفتاب متنوعی تولید می‌شوند، ممکن است تنوع در برند، بافت و سایر ویژگی‌های محصولات ضد آفتاب، در حین خرید، موجب سردرگمی شما شود؛ و در صورت نداشتن شناخت کافی نسبت به این دسته از محصولات، با کلمات و واژه‌های نا آشنا روی بسته بندی محصول مواجه خواهید شد.

برای مثال در صورتی که تفاوت واژه لوسیون و کرم برای شما آشکار نباشد، نمی‌توانید از میان انواع لوسیون و کرم‌های ضد آفتاب، محصول مناسب را انتخاب کنید.

فرق لوسیون با کرم چیست؟

مهم ترین تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب، نوع ساختار و بافت آنها است. از آنجایی که ماده اصلی لوسیون ضد آفتاب آب است، سبک تر از کرم می‌باشد و همچنین نسبت به کرم غلظت کمتری دارد. به دلیل اینکه در فرمولاسیون این نوع محصولات، از چربی کمتری استفاده شده است،

لوسیون با سرعت بیشتری جذب پوست می‌شود؛ به راحتی روی سطح پوست پخش شده و پس از مصرف لوسیون احساس سنگینی روی پوست ایجاد نخواهد شد. این ویژگی لوسیون‌ها سبب شده که برای مصرف روی پوست چرب انتخاب مناسب‌تری نسبت به کرم باشند.

تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب هرچند متداول تر از نوع لوسیونی است ولی عنصر اصلی آن روغن است. این فرآورده بافت ضخیم‌تری دارد و همان‌طور که گفته شد نسبت به لوسیون دارای غلظت بیشتری است.

هیچ یک از مواردی که ذکر شد، مزیت و یا عاملی برای نقض کیفیت محصول دیگر تلقی نمی شود، بلکه شناخت بافت محصول یکی از مواردی است که می‌تواند حین خرید، به انتخاب یک فرآورده با کیفیت، متناسب با نوع پوست و طبق نیاز مصرف کننده کمک کند.

پس از شناخت تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب کدام را انتخاب کنم؟

کرم و لوسیون های ضد آفتاب هر دو با توجه به میزان فاکتور‌های محافظتی و ترکیبات شیمیایی موجود در فرمولاسیون خود می توانند از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید، محافظت کافی را اعمال کنند،

اما به طور کلی این فرآورده‌ها در بافت و سرعت جذب با هم متفاوتند و این مسئله به این معنی است که تفاوت بافت لوسیون ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب، در کیفیت و تاثیرگذاری آنها تاثیری ندارد و هر دو نوع محصول به طور کافی و موثر از پوست محافظت خواهند کرد.

فرق لوسیون و کرم ضدآفتاب را می دانم؛ اما هر کدام برای چه نوع پوستی مناسب است؟!

نکته قابل توجه این است که کرم های ضد آفتاب دارای چربی بیشتری نسبت به لوسیون ها هستند، بنابراین معمولا برای پوست های خشک و معمولی مناسب‌ترند و با توجه به ترکیبات به کار رفته در فرمولاسیون آنها، ممکن است خواص مرطوب کنندگی نیز داشته باشند و با حفظ رطوبت در رفع خشکی پوست موثر واقع شوند.

همچنین با توجه به بافت سبک لوسیون‌ها، توصیه می‌شود این دسته از فرآورده‌ها، روی پوست‌های چرب مصرف شوند. زیرا همان‌طور که ذکر شد لوسیون ضد آفتاب چربی کمی دارند، که این ویژگی سبب می شود علاوه بر کمک به حفظ سلامت پوست در برابر اثرات مخرب نور خورشید و رادیکال‌های آزاد، از انسداد منافذ(یکی از مهم ترین عوامل ایجاد جوش و آکنه در پوست چرب) نیز پیشگیری شود.

به روایتی دیگر می‌توان گفت که لوسیون‌های ضد آفتاب مانع از تشکیل جوش روی پوست چرب می‌شوند. لوسیون ضد آفتاب روی پوست براقی ایجاد نمی‌کند و ظاهری مات دارد.

این مسئله یکی از مواردی است که به عنوان فرق لوسیون و کرم ضدآفتاب تلقی می شود و برای دارندگان پوست چرب مهم است.

نکات مهم برای خرید ضد آفتاب

با اینکه توجه به ساختار ضدآفتاب اهمیت زیادی دارد، اما کافی نیست و باید موارد دیگری نیز در حین خرید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه بیشتر به این مباحث می پردازیم. در واقع تنها دانستن تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب برای خرید یک ضد آفتاب با کیفیت کافی نیست.

1. ساختار و بافت، اولین فاکتور انتخاب ضد آفتاب مناسب

اولین نکته و یکی از مهم ترین نکات، توجه به ساختار و بافت ضد آفتاب است.

ضد آفتاب ها علاوه بر کرم و لوسیون، در اشکال دیگری از جمله اسپری و ژل نیز تولید شده‌اند که توصیه می شود متناسب با نوع پوست، سلیقه و محل استفاده (پوست بدن یا صورت) از آنها استفاده نمایید.

انتخاب ضد آفتاب مناسب

2. ضد آفتاب باید با پوست سازگار باشد

شناخت انواع گروه های پوستی (پوست خشک، چرب، مختلط و معمولی) بر حسب ویژگی‌های ظاهری پوست، یکی از مهم ترین اقدامات قبل از خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست محسوب می‌شود.

قبل از خرید ضد آفتاب، ابتدا نوع پوست خود را بشناسید، سپس با در نظر گرفتن تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب، فرآورده مورد نظر خود را به منظور مصرف روی پوست صورت و یا بدن انتخاب نمایید.

3. SPF درج شده روی بسته بندی، معیار انتخاب

SPF فاکتور محافظت از پوست در برابر نور خورشید می‌باشد و به صورت یک عدد روی بسته بندی ضد آفتاب ها قابل مشاهده است.

اصولا هر چه SPF ضد آفتاب بیشتر باشد، قدرت آن محصول در برابر آفتاب بیشترست اما به گفته متخصصان، تنها SPF 15 تا 30 برای محافظت از پوست کافی است.

با اینکه امروزه محصولاتی با SPF بالاتری نیز تولید شده، اما SPF های بالاتر از 30 تفاوت چندانی با SPF 30 ندارند.به عنوان مثال SPF30، 97 درصد و SPF50، 98 درصد از پوست محافظت می کنند.

از این رو در هنگام خرید، کافی است ضد آفتابی انتخاب کنید که دارای  SPF 15 تا 30 و یا بالاتر باشد.

4. ترکیبات و فرمولاسیون ضد آفتاب

توجه به فرمولاسیون کرم و یا لوسیون ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد و مواد شیمیایی و یا گیاهی به کار رفته در ترکیبات فرآورده ها کیفیت و مرغوبیت آنها را به خوبی بیان می کنند. 

لطفا توجه کنید در صورتی که به یک ماده شیمیایی و یا گیاهی حساسیت دارید، حتما قبل از خرید فرمولاسیون درج شده روی بسته بندی ضد آفتاب را به خوبی مطالعه نمایید.

رنگی یا بی رنگ بودن، برند، تاریخ انقضا، مقاوم در برابر تعریق و ضد آب بودن و قیمت مقرون به صرفه از سایر مواردی است که هنگام خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کنید. 

از پوستتان به صورت جدی مراقبت کنید

شناخت تفاوت لوسیون ضدآفتاب و کرم ضد آفتاب در انتخاب محصولات مراقبت از پوست و محافظت از آن در برابر اشعه های مضر نور خورشید اهمیت زیادی دارد.

اما باید توجه شود که این دو نوع محصول، هر دو هدف مشترکی دارند و تفاوت در ساختار آنها تنها یک وجه تمایز است و به معنی ارجحیت لوسیون به کرم  و یا برعکس نیست.

به طور کلی اگر به دنبال یک ضد آفتاب سبک بر پایه آب، با قابلیت جذب سریع هستید، می توانید از لوسیون ضد آفتاب و در صورتی که به ضد آفتاب کمی چرب تر و غلیظ تر نیاز دارید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. 

 جهت اطمینان بیشتر توصیه می‌شود در هنگام خروج از منزل، علاوه بر مصرف کرم و یا لوسیون ضد آفتاب، از کلاه آفتابگیر مناسب، عینک آفتابی و لباس‌های پوشیده‌تر و نخی جهت محافظت بیشتر از پوست استفاده نمایید.

نظرات کاربران

  • خیلی مفید بود

  • دیدگاهی بگذارید

    Your email address will not be published.

    فعالیت خود را از سال1386 در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده آرایشی  به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. 

    کلیه حقوق این سایت متعلق فروشگاه  آنلاین یونیکورن می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    واتساپ
    اینستاگرام
    تلگرام
    مکالمه تلفنی
    پیامک
    ایمیل
    باز کردن بستن
    آیا به کمک نیاز دارین ؟
    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • Image
    • Rating
    • Price
    • Stock
    • Availability
    • Weight
    • Dimensions
    • Additional information
    Click outside to hide the comparison bar
    Compare
    unicorn می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
    رد کردن
    اجازه دادن به اعلان ها
    Verified by MonsterInsights